بررسی روشهای افزایش محدوده دینامیکی مبدلهای آنالوگ به دیجیتال در کار به رادیو نرم افزاری
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران
- نویسنده محمد عثمانی بجد
- استاد راهنما حمیدرضا جمالی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1380
چکیده
با گسترش روزافزون سیستمهای مخابرات شخصی به سوی نسل سوم، لزوم گسترش ساختاری که بتواند تمامی استانداردها و حالتها را پشتیبانی نماید از اهمیت خاصی برخوردار است. رادیو نرم افزار به عنوان راه حلی برای این موضوع در سالهای اخیر مورد توجه محققین قرار گرفته است. این ساختار شامل فرستنده و گیرنده ای است که تمامی عملیات آن (مانند جدا کردن کانال و غیره) با استفاده از ساختارهای با قابلیت برنامه ریزی مجدد مانند dsp و fpga انجام می شود. از این رو مبدل های آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به آنالوگ باید هر چه نزدیکتر به آنتن قرار داده شوند تا قابیت کنترل سیستم از طریق نرم افزار هر چه بیشتر وجود داشته باشد. مشکلات و چالشهائی در این سیستمها مطرح هستند که مهمترین آنها لزوم وجود پردازشگرهائی باقالبیت پردازش حجم محاسباتی بسیار زیاد و مبدلهای آنالوگ به دیجیتال با محدوده دینامیکی بالا (بعلت وجود چندین سیگنال با تفاوت توانهای بالا در ورودی مبدل) می باشند.در این پایان نامه ابتدا سیستمهای رادیو نرم افزار و مبدلهای آنالوگ به دیجیتال معرفی خواهند شد. سپس روشی برای افزایش محدوده دینامیکی مبدلهای آنالوگ به دیجیتال با استفاده از تخمین سینگال در حالت ایده آل و حالت عملی (در نظر گرفتن تاخیر عناصر و برش ضرائب فیلتر و پهنای بیت خروجی عملگرها) ارائه خواهد گردید و نشان داده خواهد شد که مدل پیشنهادی امکان افزایش رزولوشن حداقل 3 بیت را برای حالتی با تفاوت توانهای فاحش بین سیگنالهای موجود در ورودی سیستم فراهم می سازد.
منابع مشابه
وضعیت واقعیت در گذر از سینمای آنالوگ به دیجیتال
موضوع نسبت تصویر سینمایی و واقعیت همواره مورد توجه نظریه پردازان فیلم بوده، و از نحوة مواجهه با تکنولوژی سینما نشئت گرفته است. مناقشه اصلی نظریه پردازان واق عگرا و فر مگرا در دوران آنالوگ، بر سر پذیرفتن یا رد کردن نسبت سینما و واقعیت بوده است. ورود تکنولوژی دیجیتال به سینما بر اهمیت این امر افزود. در این مقاله کوشش می شود تا با استفاده از روش توصیفی تحلیلی و چارچوب نظری شک لگرفته بر اساس م...
متن کاملتصحیح دیجیتال خطاهای آنالوگ در مبدلهای آنالوگ به دیجیتال مبتنی بر hfb با استفاده از شبکه های عصبی
امروزه مبدلهای a/d پهن باند به منظور پیاده سازی موثر مفاهیم جدید مخابراتی مانند سیستم های رادیو نرم افزاری بسیار مورد توجه می باشند. مبدلهای a/d مبتنی بر بانک فیلتری هیبرید به عنوان یکی از مبدلهای با معماری موازی، گزینه ی مناسبی برای کاربردهای رادیو نرم افزاری می باشند. به هر حال، جنبه های غیر ایده آل فیلترهای آنالوگ موجب افت شدیدی در عملکرد ساختارهای hfb می شوند. در این پایان نامه، یک معماری h...
15 صفحه اولطراحی سنتزکننده فرکانس دیجیتال مستقیم با استفاده از مبدلهای دیجیتال به آنالوگ وزندهی شده سینوسی
این پایان نامه به معرفی، بررسی و طراحی یک سنتز کننده فرکانس دیجیتال مستقیم می پردازد. در این کار به منظور کم کردن توان مصرفی و سطح اشغال شده روی تراشه، ساختاری بهینه شده برای مبدل های دیجیتال به آنالوگ ارائه شده است. در ساختار متداول سنتزکننده های فرکانسی مستقیم دیجیتال برای تولید موج سینوسی از یک بلوک نگاشتگر که یک محاسبه کننده دیجیتال و یا یک حافظه خواندنی می باشد، استفاده می شود. در کار مدن...
افزایش بازده توان در مبدل های داده آنالوگ به دیجیتال
در این پایان نامه، سه طرح مورد بررسی قرار گرفته است: در طرح اول، با یک رویکرد جدید به ایده اشتراک گذاری تقویت کننده عملیاتی در مدولاتور دلتا- سیگما نگریسته شده است. در این طرح براساس میزان ظرفیت خازنی هر طبقه به آن طبقه عرض پالس کلاک اختصاص داده می شود لذا با کمترین میزان هارمونیک و حداکثر میزان بازده توان، عملیات اشتراک گذاری شکل می گیرد. در این طرح در یک نمونه دلتا- سیگمای مرتبه دوم در ازای ...
وضعیت واقعیت در گذر از سینمای آنالوگ به دیجیتال
موضوع نسبت تصویر سینمایی و واقعیت همواره مورد توجه نظریه پردازان فیلم بوده، و از نحوة مواجهه با تکنولوژی سینما نشئت گرفته است. مناقشه اصلی نظریه پردازان واق عگرا و فر مگرا در دوران آنالوگ، بر سر پذیرفتن یا رد کردن نسبت سینما و واقعیت بوده است. ورود تکنولوژی دیجیتال به سینما بر اهمیت این امر افزود. در این مقاله کوشش می شود تا با استفاده از روش توصیفی تحلیلی و چارچوب نظری شک لگرفته بر اساس م...
متن کاملبررسی تحولات سبک سینمایی عباس کیارستمی در گذار از آنالوگ به دیجیتال
در سینمای آنالوگ تصویر بر اثر تابش نور بر روی مادهی سلولوئید ثبت میشود. در تصویر آنالوگ ارتباط بین دوربین و ابژهی ضبط شده در نسبت با زمان و فضا درک میشود. بنابراین، ارتباط بین واقعیت و بازنمایی آن در سینمای آنالوگ بسیار اهمیت یافته است. در مقابل، تبدیل اطلاعات ضبط شده به سیستم عددی در فناوری دیجیتال، ارتباط مادی بین شیء و تصویر را از بین برده است. برخی نظریهپردازان سینمایی معتقدند که تصویر...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023